X

ברוכים הבאים לחנות המקוונת של מכון הניג

0

איך לחזק את מערכת החיסון ודרכי הנשימה? לרפואה הטבעית יש תשובות

זה חלק מהחיים – כולנו חולים מתישהו. אבל מדוע חלקנו נדבקים לעיתים תכופות ואחרים מפתחים סיבוכים קשים גם למחלות קלות לכאורה? מה אפשר לעשות כדי לחזק מערכת חיסון חלשה ולהגן על דרכי הנשימה, ואיך כל זה קשור למתח נפשי? כל הסיבות וגם פתרונות מפתיעים וזמינים בכתבה הבאה.

איך לחזק את מערכת החיסון ודרכי הנשימה? לרפואה הטבעית יש תשובות

למחלות יש שעון משל עצמן. לא משנה להן אם עכשיו שיא החורף או אמצע הקיץ, ולא אכפת להן שאנחנו בדרך לבית הספר או לארוחת החג. הן תופסות אותנו כשהן יכולות, ואיכשהו זה קורה בזמן הכי פחות מתאים עבורנו. בעבור רובנו זה רק מטרד קצר, כמו צינון חולף או שפעת שמוציאה אותנו מפעולה למשך יומיים שלושה. לאחרים זו סכנה גדולה בהרבה, כי גם שפעת קלה עלולה להסתבך במהרה ולהביא אותנו למיון ואף לאשפוז.

למה אנחנו נעשים חולים?

הכל תלוי במערכת החיסון שלנו. מערכת החיסון היא חומת ההגנה של הגוף שלנו, והיא עוצרת את המזיקים שהצליחו להסתנן פנימה. בלעדיה אי אפשר להישאר בריאים, כי בכל רגע ורגע אנחנו נחשפים למספרים עצומים של חיידקים ונגיפים, במגע, באוכל ובשתייה, וכמובן בנשימה. כשאנחנו שואפים, האוויר שבקרבתנו עובר בדרכי הנשימה ומגיע לריאות עם כל מה שיש בתוכו. כך מיליוני חיידקים ונגיפים פולשים לגוף שלנו ומחפשים את האיברים שבהם הם "מתמחים". הנגיפים שגורמים להצטננות, לדוגמה, חודרים לתוך האזור בתוך הלוע שנמצא בין האף לגרון.

כאן מערכת החיסון נכנסת לפעולה. כשהיא מזהה גורמים זרים בגוף היא תוקפת אותם במגוון דרכים, ממש כמו במלחמה. כשהיא פועלת במיטבה, היא מנטרלת במהירות את מרבית החיידקים והנגיפים, מבלי שאפילו נרגיש. אולם כשהיא נחלשת, כך אנו נוטים להידבק יותר, לחלות בצורה קשה יותר ולהבריא לאט יותר. את הדוגמאות לכך כולנו מכירים, כמו מחלות חורף, הצטננויות, דלקות גרון וריאות, סינוסיטיס, ברונכיטיס ושפעת. 

זה קורה כי ממש כמו מנעול שבור שמקל על פורצים, מערכת חיסון חלשה משאירה את האיברים שלנו פגיעים. "נקודת תורפה" כזו בדרכי הנשימה הופכת אותנו לחשופים במיוחד למחלות הנישאות באוויר, וכך מחלה יכולה להדביק רק חלק מהאנשים הנמצאים באותו חדר. כולם נושמים את אותו האוויר, אבל לחלקם יש מערכת חיסון חלשה יותר. וכשמערכת החיסון משקיעה את כל כולה במאבק, חיידקים ונגיפים מנצלים את המצב ופוגעים באיברים נוספים. אלה הסיבוכים שעליהם מדברים הרופאים, כמו שפעת המתדרדרת לדלקת ריאות חמורה.

מה מחליש את ההגנה הטבעית שלנו

מדוע מערכת החיסון לא תמיד מצליחה להתמודד עם חיידקים ונגיפים? ראשית, חלקנו בורכנו במערכת חיסון "יעילה" מהממוצע, ואחרים נולדו עם מערכת חיסון חלשה מהממוצע, ולכן חיידק יכול להדביק בן משפחה אחד ולא את שאר המשפחה. אולם מספר גורמים עלולים להחליש אותה אף יותר. כידוע, מערכת החיסון נחלשת עם הגיל, ולכן קשישים נמצאים בסיכון גדול להידבקות ולסיבוכים מאשר ילדים. גם תזונה לקויה, משקל עודף, חוסר שינה ועישון פוגעים במערכת החיסון. גם מי שחולה במחלות רקע כרוניות, כגון מחלות אוטואימוניות, נמצא במצב פגיע ורגיש במיוחד, כי הגוף נמצא בהתמודדות מתמדת עם המחלה הכרונית ולכן פחות ערוך להתמודד עם איומים פתאומיים אחרים.

אחד הדברים שמחלישים את מערכת החיסון יותר מכל הוא מתח נפשי. 

20 שחקני כדורגל שכולם אוכלים אותה תזונה, לכולם יש את אותם נתונים פחות או יותר. וכולם מבלים את רוב היום והחיים שלהם יחד בספורט יורדים למגרש ביום גשם קר. יום למחרת יש אימון ושלושה מהשחקנים לא מגיעים לאימון. מה קרה לשלושת השחקנים שנשארו בבית חולים עם צינון ונזלת, ליחה, רעידות, חום ועייפות?  

התשובה לא נמצאת במשחק שהתבצע בקור ובגשם. התשובה מונחת מה היה יום או שבוע לפני.

אחד השחקנים שנשאר חולה רב עם אשתו במשך שבוע שלם לפני המשחק. אמא של השחקן השני הודיעה לו יומיים לפני המשחק שהיא מתגרשת מאביו. והשחקן השלישי - השתתף בתאונת דרכים בדרך למשחק וזה אחרי שעמד בפקק שעתיים. 

מתברר שמצבי לחץ גורמים לגוף להפריש חומרים, כמו הורמון בשם קורטיזול, בכמות הפוגעת במערכת החיסון. באופן רגיל, הקורטיזול נאבק בדלקות, אולם כשהוא מופרש באופן קבוע, היעילות שלו פוחתת. אפילו  האדרנלין, שהגוף מייצר בזמן לחץ כדי להתמודד עם סכנה רגעית, עלול לדכא את מערכת החיסון כשהוא מופרש לאורך זמן. לא פלא שמערכת החיסון שלנו עלולה להיחלש בצורה דרמטית בתקופות מתח מתמשך. ובאמת, מי מאיתנו לא מכיר את החוויה של מחלה או חולשה כללית שאוחזת בנו כשאנחנו לחוצים במיוחד? לצערנו, יש מצבי לחץ שמהם אי אפשר להימנע, ומי כמונו הישראלים יודע זאת.

מה מחזק את ההגנה הטבעית שלנו

אנחנו יודעים שיש גורמים הפוגעים במערכת החיסון שלנו ובדרכי הנשימה, אולם האם אנחנו יכולים להגן עליהם? התשובה היא "כן!". כמובן, חשוב להימנע מכל מה שמחליש את מערכת החיסון: לאכול פירות וירקות במקום ג'אנק פוד, לא לוותר על שעות שינה, לעשות פעילות גופנית ולהפסיק לעשן. אלה ההמלצות שאנחנו שומעים מכל רופא ודיאטנית, אולם אפשר גם לחזק את מערכת החיסון ודרכי הנשימה באמצעות כוח עזר טבעי ופשוט.

הטבע נתן לנו דרך להגן על עצמנו מפני מחלות

רפואת המזרח הרחוק, רפואה הצוברת חוכמה במשך אלפי שנים, גילתה שמונה צמחים שמתקנים חולשה חיסונית ומחזקים את מערכות הגוף. התובנות והגילויים שלה קיבלו אישוש אדיר מהרפואה הטבעית, שפותחה בעשרות השנים האחרונות במערב. היא גילתה שלצמחים האלה, שנחקרו במזרח כבר לפני אלפי שנים, אכן יש סגולות מופלאות!

ג'ינסנג קוריאני

ראשון ברשימה הוא הג'ינסנג שמקורו בקוריאה, המוכר כצמח בעל איכויות מרפא ממדרגה ראשונה. הוא משמש ברפואה המסורתית נגד חולשה חיסונית, שפעת ואלרגיות, וכטיפול במצבי לחץ, תשישות, דיכאון, בעיות שינה ועוד.

אסטרגלוס

האסטרגלוס, הנקרא "קדד קרומי" בעברית, נמצא בשימוש כבר אלפיים שנה ברפואת הצמחים הכללית וברפואה הסינית. הוא ידוע כטיפול לחולשה חיסונית, אנמיה, אלרגיות, אסטמה ועוד. 

מיטאקי

פטרייה המשמשת ברפואה המסורתית לחיזוק מערכת החיסון, גם כטיפול מונע וגם כטיפול במצבים קלים עד קשים.

קורדיספס

ברפואת המזרח הרחוק, הקורדיספס מוכרת כיעילה עד כדי כך שהיא הפכה לאחת הפטריות הרפואיות היקרות ביותר שיש! בארצות אלה היא משמשת כטיפול ביתר לחץ דם ומסייעת למצבי מתח וחרדה מתמשכים.

שוש קירח

אנחנו מכירים אותו בתור הצמח שממנו מכינים ממתקי שוש ("ליקוריץ"), אבל במזרח הרחוק - וגם במערב, בזכות הרפואה הטבעית - השוש הקירח ידוע כצמח מרפא. הוא משמש לטיפול באלרגיה ובחולשה חיסונית ובהתמודדות עם מצבי לחץ.

אכינצאה

ברפואה הסינית האכינצאה מוכרת ביכולתה להיאבק בזיהומים ובדלקות, ולכן חשוב לקחת אותה במקרים של שפעת, הצטננות, דלקת גרון, דלקת ריאות, שיעול, חולשה חיסונית, זיהומים בנרתיק ועוד.

סמבוק שחור

במזרח הרחוק מכירים את ההשפעה המחזקת של הסמבוק השחור על דרכי הנשימה, ולכן משתמשים בו במקרים של שפעת, הצטננות, אלרגיות, סינוסיטיס, ברונכיטיס, אסטמה, דלקת גרון, זיהומים וחום גבוה.

בת קורנית פשוטה

ברפואת המזרח הרחוק, צמח זה ידוע בהשפעתו החיובית על דרכי הנשימה ועל מערכת העיכול, ומשום כך הוא משמש כטיפול לשיעול, ברונכיטיס, דלקת ריאות, אסטמה, כאבי בטן, גזים ועוד.

הגנה טבעית ואיכותית

מערכת החיסון היא חומת ההגנה שלנו, ושמונת הצמחים האלה מחזקים אותה כשהיא חלשה, גם כטיפול מונע וגם בזמן מחלה. אולם מובן שאי אפשר לצאת לשדה, לקטוף אותם ולהשתמש בהם סתם ככה. הרי גם אילו כולם היו גדלים בישראל, איכות הצמחים בטבע לא קבועה, וכדי להכין מהם תמציות יעילות צריך להשיג כמויות גדולות ולבחור את החלקים הנכונים בכמויות הנכונים.

לשמחתנו, אפשר להשיג בארץ פורמולות המכילות תמציות איכותיות של צמחי המרפא האלה במינונים המתאימים. קוראים להן IMU 24/7 ו-RESP, וביחד הן מכילות את כל השמונה (ואפילו ויטמין סי). הן נוצרו בשיתוף פעולה בין מכון הניג לרפואה טבעית, המוכר בזכות הטיפול הרב-תחומי המתקדם שלו, לחברת SPIREA, היצרנית המובילה של פורמולות ותוספי תזונה. המומחים של מכון הניג לקחו את שמונת הצמחים ויצרו מהם כמוסות וסירופ שישמרו עלינו בטוחים ורגועים גם בזמנים המאיימים ביותר. הפורמולות מיוצרות בישראל, במפעל המאושר על ידי משרד הבריאות הישראלי וה-FDA האמריקאי, תחת תו תקן ISO 22000 המבטיח שהן מכילות רכיבים באיכות גבוהה בכמות הנכונה. הן אפילו כשרות למהדרין בהשגחת חוג חתם סופר.

טוב לדעת שאם אנחנו סובלים ממערכת חיסון חלשה או חוששים לבריאותנו, אפשר להגן על עצמנו מפני מחלות באופן טבעי ובקלות -- גם בישראל. שמונת הצמחים המוכרים ברפואה הטבעית כעוצמתיים ביותר ביכולתם לחזק את מערכת החיסון ודרכי הנשימה ולהגן עליהם בזמני לחץ, זמינים עכשיו גם לנו.

מאמרים נוספים

לקבלת עידכונים והטבות הרשמו ונהיה בקשר