X

ברוכים הבאים לחנות המקוונת של מכון הניג

0

שמן אורגנו בשימוש קליני

שמן אורגנו מופק מצמח האורגנו לשימוש קליני לטיפול במזהמי מערכת העיכול בדגש על שני המזהמים: הליקובקטר וקנדידה, אשר לפי המחקרים, הם האחראיים לרוב בעיות העיכול הקיימות בתקופתינו.

article1

רקע כללי ושימוש מסורתי

[1] שמן אורגנו מופק מצמח האורגנו (שם מדעי Origanum vulgare - ובשמו העברי אֲזוֹבִית פְּשוּטָה). הוא שיח רב-שנתי ממשפחת השפתניים, הגדל פרא באזורים הרריים בארצות הים התיכון, כגון יוון ותורכיה. תפרחתו סגולה, עליו באורך של 1-4 ס”מ והוא מגיע לגובה של 20- 80 ס”מ. כפי הנראה, השם "אורגנו" מגיע מהשפה היוונית, ופירושו "שמחת ההר".

כמה מילים על משפחת השפתניים

[2] למשפחת השפתניים משתייכים כ-200  סוגים וכ-3000 מינים הנפוצים באזורים סובטרופיים וממוזגים. המשפחה נקראת על שם צורת הפרחים, הדומים לשפתיים. מינים רבים נפוצים באזור הים התיכון. רבים מבני המשפחה הם צמחים ארומטיים, המייצרים שמנים נדיפים שונים המקנים להם תכונות מחטאות. בני משפחה מוכרים לבנדר, נענע, מנטה, בזיליקום (אינם גדלים בר בארץ), אזוב מצוי (זעתר), מרווה משולשת, מרווה ריחנית, וקורנית מקורקפת (מינים הגדלים בר בארץ). הם מופיעים במקורות של עם ישראל, כמו גם בכתבים מצריים יווניים, רומאים וכו’.

[1] אתר ברא צמחים, עיל"ם, ד"ר מינה פארן.
[2] ד"ר מינה פארן

חזרה לאורגנו

טעם האורגנו ארומטי, חם וקצת מריר והוא משתנה בעוצמתו איכות טובה היא חזקה ומרדימה את הלשון. עלי האורגנו משמשים לתיבול ונפוצים מאוד במטבח הים-תיכוני בכלל והאיטלקי בפרט.

היוונים והרומאים היו הראשונים שנתנו לו מקום של כבוד כצמח מרפא מוביל בתקופה העתיקה. היפוקרטס, רופא יווני קדום שנחשב ל”אבי הרפואה”, כתב על האורגנו רבות ותיאר אותו כצמח מרפא ים תיכוני, המביא מרפא למצבים שונים ובפרט זיהומים, בעיות במערכת העיכול (כולל זיהומים במערכת העיכול), והפרעות נשימה. היוונים נהגו להשתמש בצמח להכנת רטיות לטיפול בפצעים, כאבי שרירים, כאבי ראש ומגוון מצבים של התקררויות, דלקות וזיהומים כגון – שיעול, סינוסיטיס, ברונכיטיס ועוד. גם הרפואה הסינית המסורתית השתמשה באורגנו להקלה על חום, הקאות, שלשול, צהבת וגירוד בעור, וגם באירופה האורגנו משמש לשיפור העיכול ולהקלה על שיעול.

רכיבים פעילים

[3] הרכיבים הפעילים בעלי האורגנו הם רבים, חלקם מסיסי מים, כגון טאנינים ופלבונואידים, וחלקם מסיסי שמן, כגון חומצה רוזמרינית ושמנים נדיפים. כלל השמנים הנדיפים בעלים, כלומר החומרים נותני הריח, הם המכונים "השמן האתרי" של הצמח, הוא שמן האורגנו המדובר. השמן האתרי של צמחים תמיד מכיל מספר מרכיבים, ובמקרה של שמן אורגנו, מרכיבים אלו הם (בסדר יורד של אחוזים): קרווקרול, תימול, אוג'נול, גמא-טרפינן, מירצן ועוד.

בשנים האחרונות נחקר שמן האורגנו באופן מקיף. המחקרים חיזקו את השימושים המסורתיים והוכיחו תכונות אנטי ויראליות, אנטי בקטריאליות, אנטי פטרייתיות ואנטי פרזיטיות חזקות ביותר, אשר משמשות לטיפול יעיל במגוון רחב של דלקות וזיהומים של מערכת העיכול, השתן, העור והנשימה. רוב התכונות הללו מיוחסות למרכיב העיקרי של השמן - קרווקרול carvacrol.

אחת התכונות המשמעותיות של שמן האורגנו הוא היותו אחד מנוגדי החמצון החזקים בטבע (כ-150,000 יחידות במדד [ORAC [4). פירוש הדבר , שהוא מקנה לגוף הגנה מפני רדיקלים חופשיים, שהם רעלים המגיעים לגוף מתזונה לקויה, קרינה, וכחומרי פסולת של חילוף החומרים. הם יכולים לגרום ניוון , נזק לרקמות, ופגיעה בדנ"א. הפעולה של נוגדי החמצון היא לנטרל השפעות מזיקות אלו, וכך עושה שמן האורגנו. הוכח מחקרית כי לשמן האתרי של אורגנו ישנה את היכולת לפגוע בהתרבות, למזער פעילות, ואף להרוג מיקרו אורגניזמים פוגעניים במיוחד, בפרט החיידק הליקובקטר פילורי (Helicobacter Pylori) ופטריית השמר קנדידה אלביקנס (Candida Albicans).

שימושים רפואיים של שמן האורגנו

[5] [6] זיהומים פטרייתיים – חלק חשוב ביותר ממערך טיפולי בקנדידה מערכתית, זיהומים חיידקיים – כולל חלק מהטיפול בהליקובקטר פילורי [7], זיהומים טפיליים במערכת העיכול, כגון תולעים, אמבות, ובלסטוציטים. כחלק מהטיפול בקנדידה וגינאלית, זיהומים עוריים פטרייתיים ואחרים ועוד.

כמו כן, שמן האורגנו מסוגל להתמודד עם אחד האתגרים המשמעותיים של הרפואה כיום- מושבות חיידקים עמידות ביותר, המכונות "ביופילם" [8]. זוהי מושבת חיידקים צפופה ומלוכדת, המורכבת משכבות רבות של חיידקים

דבוקים, והיא עמידה בפני סוגים רבים של אנטיביוטיקה. שמן האורגנו הוכח כבעל יכולת למנוע התפתחות של ביופילמים, ואף הריסת קיימים, יכולת נדירה שלא קיימת בתרופות אנטיביוטיות רגילות.

השימוש בקליניקה

לפי המחקרים ולפי נסיוננו, שני המזהמים הנפוצים שהזכרנו – הליקובקטר וקנדידה, הם האחראיים לרוב בעיות העיכול הקיימות בתקופתינו, וכן לבעיות רבות במערכות גופניות נוספות. כאשר החיידק הליקובקטר פילורי מתיישב בקיבה, הוא עלול לגרום לבעיות עיכול כגון צרבת, כיבים, וחוסר ספיגה, וכן הפרשת רעלים לדם באופן הפוגע באיברים שונים. פטריית השמר קנדידה חיה במעי הגס גם אצל אנשים בריאים, וכאשר היא מתרבה יתר על המידה, היא מסוגלת לגרום לגזים, לעצירות, לשלשולים, לירידה בספיגת רכיבי מזון, לכמיהה למתוקים, לעייפות קשה, לפטריות במקומות שונים, ולנזקים רבים נוספים. אנו משתמשים בשמן אורגנו איכותי ביותר, המעורב בשמן זית כתית מעולה, על מנת לאפשר את שימושו בבליעה בקלות, וכן כיוון שהוכח כי יעילותו עולה על ידי השילוב עם שמן זית.  הוא משמש אותנו בטיפול במזהמי מערכת העיכול כאמצעי כללי עוצמתי למיגור כלל המזהמים, זאת יחד עם הפורמולות הספציפיות הממגרות את המזהמים השונים, על מנת להשיג תוצאות משמעותיות בזמן קצר. שמן האורגנו פועל כנגד המזהמים לאורך כל מערכת העיכול, היכן שיהיו בתוכה, וכן בכל הגוף כולו, על ידי ספיגתו לדם. כך יוצא , שבמשך הטיפול, יחד עם הפורמולות הספציפיות שלנו, ובשילוב עם תזונה נוגדת זיהומים (מותאמת אישית), המטופלים זוכים לניקוי וטיהור כל מערכת העיכול, ואף הגוף כולו , ממזהמים וטפילים מסוגים שונים.

כתוצאה מכל זה, המטופלים זוכים לריפוי מהתופעות מהם סבלו, ואף מבעיות רבות נוספות שהם כלל לא באו לטפל בהם.

[3] ברא צמחים, ד"ר מינה פארן

[4] אתר עיל"ם, (D. Stewart, 2001).

[5] Sensitivity of Candida albicans to essential oils: are they an alternative to antifungal agents?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27568869 

[6] Drugs and Lactation Database (LactMed) [Internet]. Bethesda (MD): National Library of Medicine (US); 2006

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30000904

[7] Essential oils as components of a diet-based approach to management of Helicobacter infection.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14506036 

[8] Effect of Oregano Essential Oil on Biofilms Formed By Staphylococci and Escherichia coli

https://www.researchgate.net/publication/233898309_Effect_of_Oregano_Essential_Oil_on_Biofilms_Formed_By_Staphylococci_and_Escherichia_coli

אנשים שקראו את המאמר התעניינו ב...

RLX + IMU24/7 + ABG10+  שילוב מנצח לגוף ונפש
676 ₪ במקום 845
RLX

RLX 100ML HENIGPRO

להורדת לחץ ומתח נפשי

פורמולת HENIGPRO RLX היא פורמולה מרגיעה ומאזנת מערכת עצבים ונפש.

איזון מושלם לקשב, ריכוז ושלווה.

איך מכניסים רוגע ושלווה לגוף ונפש מתוחים?

בתקופה השחורה ביותר שידעה מדינת ישראל, אי אפשר להימנע מסטרס ואפילו חרדות.
מצד אחד אלו תופעות הישרדותיות וטבעיות, אך הן גם סכנה לבריאות הגוף והנפש אם לא מטפלים בהן בזמן אמת.

אז מה עושים כדי להמשיך לתפקד בעבודה, עם הילדים ועם עצמנו?
יש פתרון טבעי ומוכח שכבר אלפי ישראלים נעזרים בו ב10 שנים האחרונות.
RLX - פורמולה ייחודית העשוייה מ-100% צמחי מרפא טבעיים, המסייעת בהרגעה משמעותית ומנמיכה את עוצמות הסטרס והחרדה.

375 ₪

מאמרים נוספים

לקבלת עידכונים והטבות הרשמו ונהיה בקשר